En parlem avui escalfant padel. Després de passar una setmana amb els millors jugadors del món a Marbella, va semblar interessant abordar el tema.

Paquito Navarro, Juan Martin Díaz, Coki Nieto, Marta Ortega o Ari Sánchez per citar alguns. Tots aquests jugadors ens van regalar durant aquesta setmana del Campionat d’Europa a Marbella.

A més del fet que són molt bons a la pista, també són molt “professionals” durant la seva fase d’escalfament.

I per a nosaltres, Marta Ortega és sens dubte la jugadora més estricta en la preparació del seu cos.

En primer lloc, és important conèixer el cos fent moviments idèntics abans dels partits. Els cops de pilotes, els canvis de direcció, la represa del suport, tot això a velocitat lenta, i aprendràs a situar-te segons cada situació. Aquest procés és lent, però us permetrà ser eficient en cada moviment realitzat.

Augment de la temperatura

Aquest és el propòsit de l'escalfament. Aconsegueix el teu cos a la temperatura adequada per jugar o entrenar.

Preneu-lo a poc a poc. Les articulacions de la part inferior del cos pugen fins al coll. Aquesta rutina us permetrà detectar una tensió, una contractura, que podeu fer desaparèixer o atenuar per evitar una possible lesió.

A continuació, comenceu trotant i realitzant moviments més amplis de les cames, amb equilibris frontals i laterals, i els braços amb les espatlles.

Molts jugadors fan servir gomes. És un material eficaç que permet, en un espai reduït, preparar el cos per a l’esforç.

La situació del partit

Aquest és l'últim pas del vostre escalfament abans de prendre el pala.

Feu els viatges que haureu de fer sense material. Traços cap endavant-enrere, moviments laterals, rotacions, voleas, bandejas ... Tot això a velocitat regular al principi i després a gran velocitat. Aquests moviments també us permetran gestionar millor la vostra tècnica i sobretot aprendre a posicionar el vostre cos.

Finalment, agafa el pala i fes aquests mateixos moviments. Aquest serà el punt final abans de colpejar la pilota.

Escalfament amb pilota

Amb la vostra parella o un company de combat, escalfeu fent balances. Davant contra dret, revés, sortides de finestres, salvaments, bandejas ... tots aquells tirs que acabes d'escalfar "buits" i que aconseguiràs durant el teu partit. Comenceu lentament i després accelereu les cames per acabar a tota velocitat.

Sobre la pista

Ja està, estàs calent! El vostre cos està preparat per a l’esforç. Aquests 5 minuts per conèixer els teus oponents no són ni una prova de potència per demostrar qui serà el més fort, ni un moment en què podràs confiar per un escalfament perfecte.

Només cal agafar el rumb amb la pista, els oponents, les pilotes i les condicions meteorològiques.

Conclusió

Som conscients que aquest tipus d’escalfament no és fàcil d’aconseguir i, de vegades, simplement no volem ... Però, creieu que professionals com Marta Ortega fan aquest tipus d’escalfaments cada cop, i això diverses vegades? dia si cal.

Un bon escalfament juntament amb un estil de vida ben cuidat, no seria la clau de l'èxit?

Julien Bondia és professor de padel a Tenerife. És el fundador d’AvantagePadel.net, un programari molt popular entre clubs i jugadors de padel. Columnista i assessor, us ajuda a jugar millor a través dels seus nombrosos tutorials padel.