Nova setmana nutrició proposat per Stephane Penso. Els Omega 3 aporten més rendiment als esportistes. Poden ser interessants per jugadors padel, apreneu a utilitzar-los.

Els omega 3 són essencials per al bon funcionament del cos i contribueixen en particular a una bona salut del cor, el cervell i els ulls. No obstant això, sabíeu que també tenen molts avantatges per als esportistes?

Tant si sou un atleta d’alt nivell com si simplement practiqueu una activitat esportiva regular per al vostre plaer, l’omega 3 té moltes virtuts que us permeten millorar el vostre rendiment físic en particular.

Omega 3?

Els omega 3 són àcids grassos poliinsaturats classificats com àcids grassos essencial perquè són essencials per a l’organisme, que és incapaç de produir-los ell mateix. És en la nostra dieta diària que obtindrem aquests àcids grassos que tant necessitem.

Entre els àcids grassos omega 3, l’àcid alfa-linolènic (ALA) és l’únic àcid gras realment essencial, ja que és a partir d’aquest àcid gras que el cos pot sintetitzar els altres: àcid eicosapentaenoic (EPA) i àcid docosahexaenoic (DHA).

Per tant, els omega 3 es troben a la nostra dieta en diferents quantitats segons el tipus d’aliment. De la mateixa manera, alguns aliments són rics en ALA, mentre que altres contenen EPA i DHA. Per tant, és essencial consumir de manera equilibrada aliments que contenen ALA i aliments rics en EPA i DHA.

Quins avantatges té l’omega 3 per als esportistes?

Si la importància de les proteïnes per a esportistes i esportistes d’alt nivell és ben coneguda, els omega 3 també tenen un paper essencial en el rendiment físic i, si es consumeixen en quantitat suficient, fins i tot permeten millorar-les.

Un actiu per cremar greixos

Si voleu perdre massa i sobretot greixos mitjançant entrenaments esportius, el consum d’omega 3 és especialment adequat per a vosaltres. De fet, els àcids grassos essencials continguts en els omega 3 no es converteixen en greixos un cop al cos. El millor de tot és que contribueixen a millorar la sensibilitat a la insulina, cosa que facilita la pèrdua de greix. Encara millor, l’omega 3 ajuda el cos a millorar la seva capacitat d’utilitzar greixos corporals per obtenir energia. En resum, els omega 3 ajuden el vostre cos a obtenir energia directament del greix que voleu cremar.

Reforçar les funcions musculars

Investigadors de la Universitat de Toronto han demostrat l’impacte dels omega 3 en la funció muscular. Els resultats van mostrar que el grup d’esportistes que van rebre suplements d’àcids grassos omega 3 durant 3 setmanes van experimentar una disminució de la fatiga muscular durant i després de l’exercici. Les funcions musculars d’aquests atletes es van incrementar un 20%. Això es deu al fet que els omega 3 canvien la composició de la membrana de les cèl·lules musculars, així com la seva fluïdesa, cosa que estimularia la funció nerviosa. Per tant, els Omega 3 permeten millorar el rendiment físic durant l’entrenament esportiu.

Millorar la recuperació després de fer exercici

Després de fer exercici, els omega 3 milloren la recuperació. Gràcies a la seva acció anticatabòlica, ajuden a reduir la intensitat del dolor associat a la rigidesa muscular. Una millor recuperació és la possibilitat de tenir un millor rendiment al proper entrenament.

Tingueu cura del vostre sistema cardiovascular amb àcids grassos essencials

Els àcids grassos de la família omega 3 són ben coneguts pels seus beneficis en el sistema cardiovascular. Ajuden a millorar la salut del cor i redueixen els nivells de triglicèrids a la sang. Els omega 3 també són apreciats per la seva acció d’aprimar la sang i reduir la pressió arterial. De fet, la pressió arterial baixa afavoreix un millor rendiment esportiu. Sent el cardio la base de tot esforç físic, és fonamental tenir cura del vostre sistema cardiovascular sigui quina sigui la naturalesa de l’esport practicat.

Per prevenir malalties inflamatòries

Els omega 3 protegeixen de les malalties inflamatòries i, per tant, ajuden a combatre els reumatismes. Tenen una acció beneficiosa sobre les articulacions i ajuden a enfortir els lligaments actuant directament sobre l’estructura del col·lagen. Per tant, tenen una acció protectora important contra les diverses inflamacions que poden aparèixer després d’un esforç físic prolongat o intens.

Beneficis considerables per a la salut

  • Promoure la salut cardiovascular
  • Enfortir els ossos
  • Protegir les cèl·lules nervioses de la neuroinflamació
  • Ajudeu a lluitar contra els estats depressius (deficiències significatives d’omega-3 es troben generalment en persones deprimides)
  • Serveix com a material de construcció de membranes cel·lulars a l’ull

Avantatges per als esportistes

La suplementació amb Omega 3 ofereix molts avantatges per als esportistes. Aquests àcids grassos tenen les virtuts deaugmentar la lipòlisi, és a dir, la capacitat d’utilitzar greixos per obtenir energia. L'ús de greixos "bons" per proporcionar energia al cos ajuda a reduir la ingesta de greixos "dolents" alhora que afavoreix el guany de massa magra. Els Omega 3 aporten una millor recuperació del cos gràcies a la seva acció anticatabòlica. De fet, un subministrament adequat d’àcids grassos ajudarà a reduir la rigidesa o fins i tot a accelerar-ne la desaparició i, per tant, a millorar la recuperació.

Finalment, milloren la salut cardiovascular i alguns diuen que hi ha un benefici en la prevenció de certs càncers, principalment de mama, còlon i pròstata. És el teu torn !

Julien Bondia és professor de padel a Tenerife. És el fundador d’AvantagePadel.net, un programari molt popular entre clubs i jugadors de padel. Columnista i assessor, us ajuda a jugar millor a través dels seus nombrosos tutorials padel.

etiquetes