notícies étape nutrició proposat per Stephane Penso. Un suplement dietètic que té un impacte en la salut de les persones sedentàries i que millora el rendiment dels esportistes, inclòs padel formen part: el Espirulina.

L’espirulina és un aliment molt complet amb múltiples beneficis tant per a la salut com per a la pràctica esportiva. Molts esportistes, professionals o aficionats, el consumeixen regularment. Per què ? Perquè els beneficis de l’espirulina sobre el rendiment i la recuperació dels esportistes són cada vegada més reconeguts.

Hi ha 5 grans interaccions per conèixer entre espirulina i esport, interaccions entre les seves virtuts i la fisiologia de l'esport. Descobrim-los junts.

Millora el rendiment i la recuperació

En consumir espirulina, millorareu el vostre rendiment i recuperació després de fer exercici, principalment gràcies a 3 fenòmens:

  • Optimització de diferents metabolismes fisiològics
  • Augment del VO2 màxim (volum màxim d’oxigen utilitzat pels músculs)
  • La recuperació de lactats i la reducció del dolor muscular

Què significa la recuperació de lactat en els esportistes?

L’absorció concomitant d’elements traça, macroelements i enzims que contenen naturalment l’espirulina contribueix a:

  • Lactats tampons ja que es produeixen en els músculs més estressats. L’estudi de fisiologia de l’esport de la Universitat de Memphis (març del 2001) va demostrar la reducció molt significativa del dolor muscular durant els exercicis físics intensius gràcies a la presència de derivats de ficocianina continguts a l’espirulina.
  • Permetre una reabsorció precoç d’aquests lactats al fetge (Cicle de Krebs) mitjançant l'estimulació de l'enzim lactat deshidrogenasa, transformant així els "residus" (factor limitant per a l'exercici físic) en "aliments d'alta energia" i així recuperats per la molècula d'àcid làctic.

Aquests 3 fenòmens s’expliquen principalment pel contingut d’espirulina a:

  • Hi ha disponible ferro particularment orgànic, directament absorbible
  • Vitamines del grup B (B1, B6, B9 i B12) imprescindibles per a la preparació i recuperació durant l’exercici
  • Oligoelements, seleni, magnesi, coure, manganès, etc.
  • Enzims i coenzims que faciliten diferents metabolismes, inclosa la famosa SOD (Super Oxide trans Dismutase), un poderós antioxidant
  • La clorofil·la, el pigment verd molt conegut pels seus efectes de desintoxicació i oxigenació
  • La ficocianina, el pigment blau molt específic de l’espirulina, potent antiinflamatori que funciona com l’EPO

Ficocianina?

L’estructura molecular de la ficocianina (un dels pigments més notables específics de l’espirulina) té una estructura gairebé similar a l’eritropoietina (EPO), el cor de l’hemoglobina de la sang humana.

Els derivats EPO s’utilitzen sovint com a dopants, excepte que amb la ficocianina de l’espirulina és un procés fisiològic perfectament natural que permet al cos mantenir suficients reserves d’oxigen dins del glòbul vermell i oferir-li un funcionament més còmode fins i tot en situacions d’intensitat. esforç.

La ficocianina també és un potent antiinflamatori natural, incloent un potent anti-cox2, és a dir, inhibint els enzims responsables de la sensació de dolor associada a la inflamació.

Afavoreix el guany de massa magra o "assecat"

L'espirulina us permetrà guanyar massa muscular ràpidament i "assecar-vos". Promourà el guany de massa magra mitjançant 4 elements clau:

  • El seu alt contingut en proteïnes és l’aliment més ric en proteïnes de la Terra.
  • La seva concentració d’aminoàcids, inclosos els àcids animats "Connectat"
  • No aporta greixos ni sucre
  • El seu efecte supressor de la gana que evita els desitjos i el berenar

La important contribució de proteïnes de qualitat permetrà la fabricació i reparació de músculs i tendons. La concentració dels anomenats aminoàcids de moda ou ramificat és beneficiós per a la construcció muscular i el manteniment de la massa magra. De fet, els aminoàcids ramificats (BCAA) són els primers que es degraden durant l’esforç muscular.

Reducció de deficiències

La pràctica esportiva crea deficiències en els esportistes, deficiències que s’han de suplir sobretot prenent espirulina. L'espirulina proporciona:

  • Una dosi diària d’elements traça, vitamines, minerals i enzims
  • Ferro, calci, vitamines del grup B i molt més
  • Una dosi necessària i sovint suficient per a la majoria de nutrients

És interessant saber que l’espirulina proporciona, en principi, tots els nutrients essencials per a la salut humana, excepte la vitamina C, Omega-3 i iode. Per suplir aquestes mancances, recórrer a una dieta equilibrada, rica en fruites i verdures fresques, olis vegetals i / o peixos grassos. En cas contrari, no dubteu a utilitzar suplements alimentaris.

Protegeix de lesions

L’espirulina protegeix els atletes de lesions en molts casos. Això s’explica per la seva aportació nutricional molt completa, inclosos els antioxidants. Això també s'explica per 2 efectes deguts a 2 elements molt preciosos d'espirulina, ja vistos anteriorment:

  • Efecte anti-Cox2, antiinflamatori natural de ficocianina
  • Efecte curatiu de SOD o "superòxid dismutasa"

Consum d’energia ràpid

L’espirulina és molt fàcil d’assimilar. Això es deu a la seva forma molt simple de microalgues unicel·lulars. És un bé molt interessant per a l’esportista que el pot consumir abans, durant i / o després de l’esforç. Ella porta en qualsevol moment:

  • Un còctel de nutrients immediatament disponibles
  • Reequilibri iònic (sodi, potassi, calci, etc.)

en resum

En poques paraules, l’espirulina és un super suplement que ajuda a:

  • Mantenir / desenvolupar la massa muscular i optimitzar la funció muscular
  • Mantingueu l’equilibri àcid-base
  • Prevenir els rampes
  • Participa en la lluita contra l’estrès oxidatiu
  • Millorar l’oxigenació del cos
  • Promoure una millor recuperació després d’un esforç físic intens o prolongat
  • Milloreu el rendiment i reduïu els efectes negatius derivats de l’estrès important al cos

Julien Bondia és professor de padel a Tenerife. És el fundador d’AvantagePadel.net, un programari molt popular entre clubs i jugadors de padel. Columnista i assessor, us ajuda a jugar millor a través dels seus nombrosos tutorials padel.

etiquetes