Primer capítol d’una llarga sèrie de gestos a adoptar esportistes. Stephane Penso s’adreça a ells suplements alimentaris entre esportistes en general, inclòs padel formen part de.

Si es demostren les virtuts de l'esport sobre la forma física i la salut mental, la pràctica esportiva ha de ser adequada.
Sobre aquesta base, la durada de l’esforç i la seva intensitat han de correspondre a l’edat i a la condició física de la persona. L’elecció de l’esport practicat també és crucial.

En funció de lesions anteriors o problemes específics de salut (mal d'esquena, etc.), és preferible afavorir o evitar determinats esports. En qualsevol cas, tant si sou un gran esportista com un corredor dominical, és fonamental adoptar certs hàbits.

la base

Abans d’un entrenament, realitzeu un escalfament real per tal de preparar el cos (músculs i articulacions) per fer un esforç important. Durant la sessió, escolteu el vostre cos i no sobrepasseu els límits de manera irracional. Després de la sessió, hidrateu-vos en conseqüència i practiqueu una sèrie de'estirament per relaxar els músculs i els tendons utilitzats. Un estirament efectiu millorarà la fase de recuperació i us farà guanyar flexibilitat i to muscular.

  • Un estil de vida saludable és essencial per mantenir-se en forma, una realitat que encara és més certa per als esportistes
  • Un son de qualitat garanteix una recuperació òptima de músculs, tendons i articulacions
  • Una dieta variada i equilibrada, baixa en greixos saturats i sucres, continua sent el millor aliat de l’esportista

Lògicament, els aliments han de ser capaços d’aportar minerals, oligoelements, proteïnes i vitamines essencials per a l’organisme mitjançant el consum de fruites, verdures i aigua. No obstant això, quan l'esforç físic es perllonga, és intens o es repeteix, pot ser convenient prendre un suplement alimentari "esportiu" adequat.

Tonificació, energia, resistència: aposta per un suplement alimentari específic per a esportistes.

Suplements per a esportistes

Algunes plantes i principis actius contenen naturalment substàncies per enfortir el cos. Més resistent, el cos guanya en to muscular, força articular i òssia, cosa que li permetrà augmentar el seu rendiment. A més de la nutrició adaptada a la pràctica esportiva, els suplements alimentaris dedicats als esportistes ajuden a enfortir el sistema immunitari. El resultat: una activitat física realment beneficiosa.

Els suplements dietètics preferits no són els mateixos per a un esport de resistència, com córrer o nedar, ja que ho són per a un esport de força o potència com el culturisme. Per prendre’ns com a cura o, de manera ocasional, abans d’una competició, per exemple, detallem les substàncies i els ingredients actius naturals beneficiosos per a nosaltres, les persones que practiquem padel.

Prendre un suplement per a esportistes d’alt nivell o aficionats a l’esport proporciona una font de vitamines, minerals, ingredients actius addicionals per augmentar les capacitats físiques. Els suplements alimentaris no han de substituir una dieta sana i equilibrada, sinó optimitzar-la. En diversos articles, us parlaré d’un suplement beneficiós per al cos i la ment.

Comencem per glicina

Glicina: una acció a tot el cos

Quan parlem de glicina, hi ha beneficis i efectes positius. Actua a nivell de neurotransmissors amb un resultat inhibitori a la medul·la espinal. El aminoàcid de glicina és un ajut valuós per a la recuperació muscular. Això és especialment el cas quan es consumeix com a suplement dietètic.

Aquest additiu funciona de manera positiva en els enzims que lluiten contra l'oxidació. Per tant, és útil per alentir l'envelliment de les cèl·lules. La seva acció desintoxicant també és notable. En participar en la síntesi d’àcids biliars, la glicina ajuda a digerir els greixos i a purificar la sang. A més, ajuda a les persones que el prenen com a suplement dietètic a trobar o recuperar el son reparador. El seu efecte sobre el cervell és el d’un neurotransmissor calmant. La glicina també participa en la síntesi d’acetilcolina. És un neurotransmissor que té un paper important en la memòria i l'aprenentatge. L’acetilcolina també s’utilitza per acumular hemoglobina.

Els efectes de la glicina sobre el rendiment físic

La glicina és un aminoàcid no essencial omnipresent en el col·lagen de músculs, tendons, lligaments i pell. Una intensa activitat física augmentarà les nostres necessitats de glicina sense que la nostra ingesta augmenti adequadament sense suplements.

Un element versàtil al cos

Gràcies a la seva mida ultra petita i al fet que és l’aminoàcid més senzill, la glicina pot jugar un paper important al cos, a nivell de diferents òrgans. Es troba en la composició de glutatió, una molècula semblant a un pseudo-pèptid, amb cisteïna i glutamat. La glicina té els mateixos punts forts que el col·lagen, una molècula de proteïna estructural que es presenta en més de quinze varietats.

El col·lagen és l’aliat dels esportistes i preserva els músculs i les articulacions, com la glicina.

Un altre punt comú els fa equivalents des del punt de vista de l’alentiment de l’envelliment: les seves propietats antioxidants són potents. Aquests beneficis es veuen a la pell, més suau i jove gràcies a aquests suplements alimentaris. A l’interior del cos, l’oxidació de les cèl·lules també s’alenteix.

En resum, la glicina ajuda a:

  • Tenen ossos forts, articulacions fortes i artèries flexibles
  • Promoure la síntesi de creatina i col·lagen
  • Actuar com un agent eficaç contra l’envelliment i frenar l’aparició d’arrugues
  • Accelerar la cicatrització de lesions del teixit connectiu, com ara tendons i articulacions
  • Intervenir en el mecanisme de l'envelliment i en el dèficit crònic que disminueix l'esperança de vida i també estaria implicat en totes les malalties degeneratives, inclòs el càncer.
  • Augmentar les reserves de glicogen
  • Millorar la qualitat del son
  • Augmenteu els nostres nivells de glutatió endogen (potent antioxidant que permet adaptar-se a l’estrès i en cas de malaltia crònica)
  • Millorar la sensibilitat a la insulina
  • És proteogènic, és a dir, entra en la síntesi de proteïnes del nostre cos
  • Feu un paper de neurotransmissor a nivell del sistema nerviós central. Permet la síntesi d’acetilcolina
  • Entrar en la producció de bilis (digestió)
  • Equilibri la quantitat excessiva de metionina que proporcionen les parts anomenades "musculars" de la carn

Julien Bondia és professor de padel a Tenerife. És el fundador d’AvantagePadel.net, un programari molt popular entre clubs i jugadors de padel. Columnista i assessor, us ajuda a jugar millor a través dels seus nombrosos tutorials padel.

etiquetes