Braç adolorit? Al colze? El teu zoom d'agost de Régis Monnerie de PadelXP tracta aquest tema que preocupa a molts jugadors de padel.

D'on ve aquest mal recurrent entre els practicants d'esports de raqueta? Què fer per desfer-se'n?

Les causes del dolor al braç

El dolor al braç, i particularment al colze (epicondilitis o ''colze de tennista''), és molt freqüent entre els aficionats als esports de raqueta. Com us podeu imaginar, el padel sense excepcions.

Aquest mal correspon a una inflamació dels tendons del colze que provoca dolor a l'avantbraç i fins al canell, dificultant qualsevol moviment del braç amb flexió del colze.

Les causes d'aquest trauma poden ser múltiples. Trobem :

  • manca d'escalfament o escalfament inadequat
  • freqüència de joc massa alta que provoca un excés de treball
  • moviment(s) incorrecte(s)
  • material inadequat
  • musculatura insuficient

Solucions per al dolor de braços

Abans de plantejar-se la substitució de l'equip utilitzat, per tant, és important plantejar-se la pregunta de l'escalfament practicat abans de jugar, un bon escalfament que permeti preparar la musculatura per a l'esforç i augmentar l'elasticitat dels tendons per fer músculs. més resistent a l'esforç.

Els exercicis per enfortir la musculatura del braç permeten estabilitzar les articulacions, en particular alguns exercicis amb gomes elàstiques que un fisioterapeuta o un entrenador esportiu et poden aconsellar. Aquests exercicis es poden fer com a escalfament.

El treball de resistència a llarg termini pot tenir un efecte preventiu sobre el dolor del braç, ajudant a prevenir la fatiga muscular i les lesions. Aquest treball es pot aplicar al braç però també a l'espatlla.

També és prudent preguntar-se si no heu augmentat massa la freqüència dels vostres jocs. padel, per tant, el sobreesforç que provoca dolor al braç.

Una disminució de la freqüència de joc, o fins i tot un període de descans total, és probable que redueixi o elimine el dolor. L'objectiu és adaptar el teu ritme esportiu als teus músculs i articulacions per tal de protegir-los al màxim. Sempre serà preferible un augment gradual del ritme per evitar dolors i lesions.

Pel que fa a les accions de padel, poden causar dolor i lesions si es fan incorrectament. La solució és prendre classes amb un entrenador de padel que podrà corregir els teus mals gestos i adaptar els teus moviments per evitar traumes.

Finalment, si el mal persisteix i es torna greu, fins al punt de no poder jugar més, llavors has de consultar un metge perquè et dirigirà a un fisioterapeuta esportiu. T'oferirà solucions curatives provades: ones de xoc, mesoteràpia, acupuntura, mesopuntura, etc. L'objectiu és, aleshores, evitar que el mal s'instal·li definitivament i obtenir una cura definitiva.

Escollir l'equip adequat

L'enemic del jugador padel, són les vibracions transmeses al braç durant els cops les que provoquen dolor al colze, o un altre dolor al braç o a l'espatlla.

Si sentiu aquests dolors, o si torneu d'una lesió i voleu protegir-vos el braç i les articulacions, hi ha raquetes de neu. padel adaptat per protegir el braç, gràcies als dispositius antivibracions integrats.

Primer penseu en la forma de la pala i el seu pes. Efectivament, si us molesta el braç, aneu primer als paladars rodons, que tindran el pes repartit més cap al mànec que cap al cap. De la mateixa manera, com més lleuger sigui el pala, menys força requerirà dels músculs de l'avantbraç.

També hi ha dispositius antivibracions molt efectius per posar-se a la raqueta que poden eliminar bona part de les vibracions dels impactes de pilota.

Raquetes amb sistemes antivibracions integrats

Molts fabricants de raquetes ofereixen models de raquetes formats per un o més sistemes antivibracions. Es tracta principalment de raquetes amb un nucli de goma suau, com veurem. També poden ser antivibradors integrats al cap, sistemes incorporats al cor de la raqueta, o al mànec.

La Nox Tempo WPT amb la seva goma flexible i els seus amortidors AVS

La característica principal de les raquetes de neu padel L'antivibració és la goma (o escuma) utilitzada al nucli de la raqueta. Com més flexible (o suau), més absorbirà les vibracions i protegirà el braç. Com més dens (o més dur) sigui, més propens a patir fatiga muscular i articular, i dolor de braços, colzes o espatlles.

L'escuma més flexible és l'escuma de goma que s'ha utilitzat àmpliament en raquetes de neu. padel perquè té propietats de flexibilitat que permeten que la pilota doni la impressió d'enfonsar-se a la raqueta oferint un efecte de molla. Però la seva poca durabilitat, deguda sobretot a la calor que suavitza el cautxú de les raquetes, ha portat els fabricants de raquetes a abandonar-la cada cop més a favor del cautxú Eva, que ara és molt habitual, perquè és més sòlid i durador. . Es troba en diverses densitats: densitat molt suau (Eva Soft o Ultrasoft), moderadament densa (Eva Black o Eva Pro), densa (Eva Mid) o fins i tot dura (Eva Hard).

El cautxú tou més utilitzat avui dia és Eva Soft, una goma de baixa densitat i alta elasticitat. Es pot trobar tant en raquetes d'iniciació com en raquetes de gamma alta amb gomes Eva Soft més avançades com l'Eva Soft V30 de StarVie (present al model de gamma alta, la Metheora Warrior) o l'Eva Soft Performance d'Adidas. , present a la gamma Metalbone.

StarVie Metheora 2022 16 9

Tens dolor al braç o al colze, o fins i tot a l'espatlla? Orienta't com a prioritat, almenys temporalment (mentre s'espera a millorar) cap a una raqueta amb un nucli de goma suau que absorbeix les vibracions i protegeix el braç de la fatiga i el dolor.

Sistemes externs antivibracions

Si ja tens una raqueta i vols equipar-la amb un sistema antivibració per protegir el teu braç, pots triar un dels accessoris existents per afegir a la teva raqueta.

Aquests poden ser antivibradors per instal·lar als forats del cap, o grips antivibracions o sobregrips per col·locar al mànec de la teva raqueta.

Amortidors

Els amortidors són petits cilindres que introduïu als forats del cap de la raqueta (en forats d'11 i 13 mm, que s'adaptaran a la gran majoria de raquetes de tennis). padel). Gràcies al seu material absorbent, redueixen considerablement les vibracions generades pels impactes de boles. Fins a un 60% menys de vibracions!

Podeu distribuir-los com vulgueu, ja sigui al centre del sedàs, o a la part superior del sedàs si voleu més potència, o bé a la part inferior del sedàs per a més control.

Grips i sobregrips antivibracions

Els grips i overgrips antivibracions s'han de col·locar al mànec de la raqueta. Absorbeixen i eliminen les vibracions generades pels impactes de la pilota, per protegir el braç i les articulacions.

En general, sorgeix un grip en lloc de l'empunyadura original, si és possible treure-la (que s'ha de comprovar). Actua suprimint un màxim de vibracions. S'aconsella posar un overgrip sobre aquesta presa.

Els Undergrips també són una solució molt eficaç, que pot eliminar fins a un 92% de les vibracions!

Sobregrips tipus antivibració Hesacore, descansa en lloc de l'adherència de la teva raqueta. Aquests overgrips, que representen una autèntica innovació, augmenten l'adherència entre l'eix i la mà, oferint un millor contacte i més sensació, alhora que eliminen les vibracions dels impactes de la pilota. T'aporten una millor comoditat amb una bona adherència de la teva raqueta a més de protecció antivibració.

Hesacore, comercialitzat per Bullpadel

Així que hi ha sistemes antivibracions que et permeten jugar padel mentre protegeix el braç, ja sigui per prevenció o després d'una lesió. No dubteu a triar una raqueta equipada amb sistema antivibració, o equipar la vostra amb accessoris per jugar. padel sense dolor al braç.

La dietètica, una solució més per al teu dolor

Ara sabem que certs suplements dietètics són molt útils per prevenir la degeneració de les tendinopaties.

Entre ells trobem el silici, condroitina, glucosamina, la col·lagen… No dubteu a donar un cop d'ull al nostre arxiu sobre el suplements dietètics més útils per padel.

Finalment, no oblideu beure prou aigua abans, durant i després de l'esport. De fet, una bona irrigació de músculs i tendons reduirà sens dubte el risc de lesions i inflamacions.

Regis Monnerie

Régis Monnerie és el fundador del lloc francès Padel XP. A partir de la seva experiència, torna a les preguntes que tens sobre les raquetes de neu. padel.