Últim pas de notre gira "nutrició". Stephane Penso finalment ens ofereix presentar un suplement que permeti que el nostre cos funcioni millor. No necessàriament conegut o destacat, el zinc mereix la nostra atenció.

Cada mineral té els seus beneficis per a la salut en el cos. Els minerals no tenen tots el mateix paper, però cadascun té la seva importància en funció del grup d’edat. Per a l’esportista, el zinc és molt important, perquè una deficiència redueix la capacitat d’esforç. Descobrim ara els beneficis del zinc en els esportistes i, més concretament, en els esportistes. padel.

Respecte a la salut en general

Un oligoelement és un mineral pur necessari per a la vida humana. El zinc és un oligoelement preciós perquè té un paper important en el cos. El zinc permet que més de 200 enzims funcionin correctament al nostre cos. Per tant, aquest mineral està implicat en diversos fenòmens del cos, inclosa la digestió. També veurem que intervé en el metabolisme de proteïnes i greixos. Una altra propietat del zinc són les seves qualitats antioxidants.

El zinc té una bona influència en moltes hormones del cos humà. Per exemple, participa en l’estabilització de la timina i la insulina. D’altra banda, els metges consideren que és un mineral essencial per a les defenses immunitàries. El cos necessita una defensa excel·lent contra els patògens. El zinc no es queda al marge, participa activament en la protecció del cos.

També és important subratllar la seva acció sobre la bellesa del cabell i la pell. A més, sovint apareix a la llista d’ingredients de productes cosmètics destinats a aquestes parts del cos. Després de revisar totes les qualitats del zinc, es pot dir que aquest mineral és necessari per a cada individu.

Bo per als músculs

El zinc interactua amb minerals que entren en el procés de contracció muscular. Es pot esmentar, per exemple, el calci (Ca² +). Tot i això, aquest ió, el calci, és essencial per a la contracció muscular. Els músculs es comportaran bé si tenen prou calci.

El zinc també interactua amb el magnesi i el ferro. Participa en el creixement ossi. Heu de saber que l’esquelet emmagatzema una bona proporció de zinc. Aquest mineral interactua amb les hormones implicades en el creixement ossi (testosterona, etc.). Per això, els atletes joves han d’ingerir una quantitat adequada de zinc per evitar una deficiència. La manca de zinc en els esportistes debilita el sistema immunitari, ja que participa en la renovació cel·lular.

Bo per a tothom

Un atleta, com qualsevol altra persona, necessita bones defenses immunitàries per viure i practicar correctament la seva activitat. A més, les proteïnes, els hidrats de carboni i els lípids són essencials per a una salut perfecta. Sabem que la pràctica de qualsevol esport requereix una "salut de ferro". El zinc esdevé essencial perquè participa en la síntesi de proteïnes, així com en el metabolisme de lípids i carbohidrats. Antiinflamatori, curatiu ... el zinc té virtuts que no s’han d’oblidar!

Té un efecte definitiu sobre l’esportista i aconsegueix satisfer les seves necessitats diàries. Per a una acció òptima, un atleta ha d’empassar entre 12 i 25 mg de zinc al dia. 

Zinc i salut: què passa durant l'activitat física?

Segons els científics, durant la pràctica d’una activitat física es pot observar una caiguda de zinc sèric. Hi ha moltes raons per aquesta caiguda del zinc. Pot ser una ingesta insuficient de zinc a causa d’una dieta inadequada. Però passa que el problema es manté malgrat una ingesta suficient. En aquestes condicions, es pensa en una assimilació pertorbada o en una pèrdua considerable del mineral de la suor i l’orina.

En els esportistes, no podem parlar de resistència, fatiga o resistència sense implicar zinc. Una deficiència de zinc pot tenir repercussions negatives en el cos en tres nivells:

  • En primer lloc, els experts han descobert que la manca de zinc condueix a una acidosi intramuscular. Això significa que es produeix una excessiva acidesa a l'interior del múscul.
  • En segon lloc, la manca de zinc afavoreix un mal ús de la glucosa pels músculs.
  • En tercer lloc, una deficiència de zinc interromp l’ús de lactats.

A més d’absorbir un contingut suficient de zinc, pot ser interessant iniciar una desintoxicació del cos a partir d’elements nocius.

en resum

Zinc:

  • És un poderós antioxidant
  • Estimula el sistema immunitari (acne, psoriasi, dermatitis, etc.)
  • Activa la curació de la pell
  • Intervé en la producció d'espermatozoides (quantitat i mobilitat)
  • Prevé problemes de pròstata
  • Participa en la síntesi de proteïnes
  • Intervé en el metabolisme de la insulina
  • Té un paper en l’olfacte, el gust i la visió
  • Participa en la síntesi d’ADN i la multiplicació cel·lular
  • Té un paper en el creixement (infantil i adolescent) i en el desenvolupament adequat del fetus
  • Actua sobre el sistema nerviós (estat d'ànim, aprenentatge)
  • Intervé en les funcions de l'hormona tiroïdal

Fan de padel, Stéphane s'ha convertit en el provador oficial del planeta padel a Europa. Tot passa per les seves mans expertes. Gràcies a la seva àmplia experiència en el món de les raquetes de neu, és capaç d’escanejar el vostre equip de cap a peus.

etiquetes